Gašper Sovdat, soustanovitelj treh različnih podjetij, pojasnjuje, kako so mu študiji Mednarodnega poslovanja in Finančnega managementa na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani dali trdne temelje za uspeh v svetu podjetništva. S poglobljenim razumevanjem ekonomskih načel in finančnih strategij učinkovito vodi in nadgrajuje svoja podjetja Mint&Square, Butik ENT in Nord Drinks. S svojo partnerico in skupino predanih sodelavcev upravlja z rastočimi blagovnimi znamkami, ki segajo od marketinških storitev do mednarodno priznanih dogodkov in inovativnih pijač, kot je prvi slovenski hard seltzer. Gašperjev pristop kaže, kako se teoretično znanje lahko preoblikuje v praktične podjetniške rešitve, ki spodbujajo rast in inovativnost na več področjih.
Izbral si študij mednarodnega poslovanja in finančnega managementa na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, namesto da bi se neposredno podal v podjetništvo. Kako so ti ta znanja pomagala pri tvoji podjetniški poti in kako jih vključuješ v vsakodnevno delovanje svojih podjetij?
Znanje, pridobljeno na študiju mednarodnega poslovanja in finančnega managementa na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, je močno oblikovalo moj pogled na svet in gospodarstvo. S študijem sem osvojil temeljne koncepte, kot so povpraševanje, ponudba, gibanje cen in drugi, ki so mi omogočili boljše razumevanje dinamike globalnega gospodarstva ter prepoznavanje poslovnih priložnosti.
Z znanjem iz finančnega managementa sem bolje usposobljen za učinkovito upravljanje finančnih sredstev in optimizacijo poslovnih procesov. Razumevanje ključnih finančnih konceptov, kot sta analiza bilance stanja in izračun finančnih kazalnikov, mi omogoča bolj premišljeno poslovno načrtovanje.
Ta znanja uspešno vključujem v vsakodnevno delovanje svojih podjetij. S stalnim učenjem in spremljanjem sprememb v gospodarskem okolju hitro reagiram na tržne premike in sledim trendom v panogi. To mi omogoča, da ohranjam konkurenčno prednost in stalno izboljšujem poslovne procese.
Ali te je med študijem kakšen predmet ali profesor še posebej navdihnil?
Da, več profesorjev mi je ostalo v spominu, vendar bi izpostavil profesorja Mojmirja Mraka in njegov predmet Ekonomske politike EU. Pri njem sem opazil, kako pomembno je, da ima profesor bogate praktične izkušnje, saj je snov podajal skozi konkretne primere iz svoje kariere. Predavanja so bila vedno zanimiva, sledil sem jim z enako zavzetostjo, kot bi gledal dober film.
Soustanovitelj si treh podjetij: Mint&Square, Butik ENT in Nord Drinks. Lahko na kratko predstaviš vsako podjetje in opišeš, kako uspešno usklajuješ vodenje vseh teh projektov?
Podjetje Mint&Square (Agencija 3PR d.o.o.) je bilo moje prvo podjetje, ki sem ga skupaj s partnerico Romino ustanovil že med študijem. Sprva smo se ukvarjali z marketinškimi storitvami za zunanje stranke, vendar smo se zaradi rasti in povečanega obsega dela v drugih podjetjih odločili, da se osredotočimo na razvoj lastnih blagovnih znamk znotraj podjetij Butik ENT in Nord Drinks.
Podjetje Butik ENT stoji za blagovno znamko Butik Festival, ki se odvija na tolminskem Sotočju, ter za projekt Butik Zanzibar Gathering. Festival, znan v niši underground elektronske glasbe, je postal mednarodno prepoznaven in privablja obiskovalce z vsega sveta. Gre za razprodan petdnevni dogodek s kapaciteto 3000 obiskovalcev.
Pri Nord Drinks smo razvili prvo slovensko blagovno znamko hard seltzerjev, imenovano Nord Hard Seltzer. Gre za inovativno alkoholno pijačo z nizko vsebnostjo sladkorja in alkohola, ki je prisotna v več kot 100 barih, restavracijah ter večjih trgovskih verigah v Sloveniji, delno pa tudi na Hrvaškem in v Avstriji.
Za uspešno vodenje vseh projektov je ključno, da imam dobre partnerje. Romina skrbi za marketing obeh podjetij, Sebastjan pri Nord Drinks vodi raziskave in razvoj ter logistiko, medtem ko imamo pri Butiku ekipo izkušenih vodij, ki avtonomno upravljajo svoja področja. Ključ do uspeha so jasna organizacija, učinkoviti procesi in dobro usklajena ekipa.
Nord Drinks velja za tvoje najodmevnejše podjetje. Kako si prišel na idejo za to blagovno znamko in kateri so bili največji začetni izzivi? Kako si jih premagal?
V Sloveniji morda res, vendar je na globalni ravni trenutno bolj prepoznaven Butik Festival. Ideja za Nord Hard Seltzer je nastala ob opazovanju trenda hard seltzerjev v ZDA. Ker sem že prej opazil, da trendi v prehrambeni industriji pogosto sledijo poti iz ZDA v zahodno Evropo in nato v Slovenijo, smo izvedli tržno analizo in prepoznali priložnost.
Največji začetni izziv je bil vzpostavitev distribucijskega omrežja ter povečanje prepoznavnosti blagovne znamke. Z dosledno gradnjo mreže partnerjev in ciljno usmerjenim marketingom smo te ovire postopoma premagali.
Kakšne so tvoje ambicije za prihodnost? Ali načrtuješ nove projekte ali razvoj obstoječih podjetij?
Sem človek, ki uživa v ustvarjanju novih projektov, zato verjamem, da se bom v prihodnosti lotil še česa novega. Trenutno pa je moj fokus na nadaljnji rasti podjetij Nord Drinks in Butik Festival, saj imata obe še ogromen potencial za razvoj.
Kateri nasvet bi dal študentom, ki želijo stopiti na podjetniško pot?
Ne bojte se začeti, zlasti v študentskih letih, ko imate najmanj obveznosti in tveganj. Skozi delo na projektu boste validirali svojo idejo in se ob neuspehu naučili veliko koristnih veščin. Ne primerjajte se preveč z drugimi – podjetništvo je maraton, kjer uspejo tisti, ki vztrajajo.
Če bi lahko imel večerjo s tremi osebnostmi iz katerega koli časa, kdo bi to bili in zakaj?
Prvi bi bil Elon Musk, saj me fascinira njegova vizija in inovativen pristop k reševanju kompleksnih problemov. Z njim bi rad razpravljal o tem, kako se spopada z izzivi inoviranja v različnih industrijskih panogah in kako se loteva vodenja toliko različnih podjetji hkrati. Dietricha Mateschitza, ustanovitelja Red Bulla, saj me zanima, kako je gradil globalno prepoznavno blagovno znamko inovativne energijske pijače ter razvijal marketinške strategije, ki so presegale meje tradicionalnega oglaševanja. In Michaela Langa, soustanovitelja Woodstock Festivala, ki je postal ikoničen simbol generacijskega premika in mirnega protesta. Z njim bi rad razpravljal o tem, kako je združil moč glasbe in družbene aktivnosti ter ustvaril nepozabno kulturno izkušnjo, ki je spremenila tok zgodovine.