SLEDITE SVOJI STRASTI
Melanja Korošec se je kljub uspehom na športnem področju odločila za študij na Ekonomski fakulteti, saj si je želela delati v poslovnem svetu. Že v času študija pa se je odpravila v smučarsko središče v Čilu, kjer je učila smučanje in delala v marketing oddelku tega središča. Življenje jo je vodilo preko ZDA, Kanade in Španije, po letih mednarodnih izkušenj pa se je vrnila v Slovenijo, kjer danes dela kot direktorica blagovne znamke zimske divizije v Elanu.
Si nekdanja mladinska svetovna prvakinja ter tekmovalka v svetovnem pokalu telemark smučanja. Kako to, da si za študij izbrala EF in ne na primer Fakultete za šport?
Ko sem se odločala za študij, sem se precej resno posvetila razmisleku o tem, katero fakulteto bi izbrala. Ne glede na to, da sem bila uspešna športnica, me je vedno privlačil poslovni svet. Že takrat sem verjela v trdno razumevanje ekonomskih in poslovnih načel, saj nam to omogoča boljše razumevanje sveta okoli nas ter nam odpira številne priložnosti za kariero in osebno rast.
EF mi je ponudila odličen študijski program, ki je znan po visoki kakovosti izobraževanja na področju ekonomije in poslovanja. Prav tako sem bila navdušena nad možnostjo izbiranja različnih specializacij in predmetov, ki bi mi pomagali razviti veščine, ki so koristne ne samo v poslovnem svetu, ampak tudi v številnih drugih področjih. Polet tega me je EF prepričal z res bogatim naborom programov študijskih izmenjav.
Seveda sem ves čas ohranjala strast do športa in že v času študija našla delo v tujini, s katerim sem uspela povezati šport in ekonomijo.
Kakšna si bila kot študentka? Se ti je kakšen predmet še posebej vtisnil v spomin?
Kot študentka sem bila zelo predana in motivirana. Vedno sem si prizadevala doseči visoke standarde in izpite opraviti že v prvem roku. Konec junija se mi je namreč mudilo v Južno Ameriko, kjer sem v smučarskem središču v Portillo, Čile delala v digitalnem marketingu in učila smučanje.
Med predmeti me je najbolj navdušil predmet “Mednarodna ekonomija” pri profesorju Bogomilu Kovaču. Ta predmet je bil izjemno zanimiv in poglobljen, saj smo se podrobneje ukvarjali z globalnimi ekonomskimi trendi, trgovinskimi odnosi med državami ter gospodarskimi posledicami globalizacije. Profesor Kovač je spodbujal kritično razmišljanje in konstruktivne razprave, kar nam je omogočilo boljše razumevanje kompleksnih konceptov in njihovo uporabo v realnem svetu.
Kot si omenila, si že v času študija svojo poklicno pot začela v športni industriji. Nekaj poletij si preživela v Portillu, Čile, najprej kot učiteljica smučanja, nato še kot skrbnica družbenih omrežij tega južnoameriškega smučišča. Kaj ti je ta izkušnja dala?
Izkušnja, ki sem jo pridobila med poletji v Portillu, Čile, je bila neprecenljiva in tudi pomembna za mojo poklicno pot v športni industriji in poslovnem svetu.
Po eni strani mi je učenje smučanja omogočilo neposreden stik s športniki in ljubitelji smučanja ter pridobitev dragocenih pedagoških veščin. Poučevanje smučanja zahteva potrpežljivost, prilagodljivost in sposobnost motiviranja posameznikov, kar sem uspešno razvila med svojim delom.
Istočasno sem se kalila v marketingu kot skrbnica družbenih omrežij Portilla, kar mi je omogočilo razširitev mojega znanja in veščin na področju trženja.
Živela si tudi v Kanadi, Španiji in ZDA. Katera mednarodna izkušnja te je najbolj zaznamovala? Česa si se naučila v tujini?
Mednarodne izkušnje, ki sem jih pridobila med življenjem v tujini so mi ponudile edinstveno priložnost za odkrivanje sveta in rast tako osebno kot poklicno.
Življenje v tujini mi je omogočilo, da sem se soočila z novimi kulturami, jeziki in načini življenja. To je razširilo moje obzorje in me naučilo ceniti raznolikost ter sprejemati drugačnost. Imela sem priložnost spoznati ljudi iz različnih držav, vzpostaviti mednarodne prijateljstva ter se naučiti komunicirati in delati v večjezičnem okolju.
Lahko bi rekla, da me je celotna mednarodna izkušnja naučila veliko o sami sebi in svojih sposobnostih. Prinesla mi je samozavest, razširila moje obzorje ter me tudi spodbudila k razmišljanju na globalni ravni.
V času bivanja in dela v Koloradu, ZDA si začela sodelovati z Elanom. Nam lahko malo več zaupaš, kakšno je bilo to sodelovanje? Kako to, da si se po mednarodni karieri odločila vrniti v Slovenijo in se zaposlila v Elanu?
Po mednarodni karieri sem se odločila vrniti v Slovenijo, ker sem med drugim začutila, da lahko prispevam k razvoju slovenskega športa in gospodarstva.
Podjetje Elan, ki ima zdaj že več kot 75 let izkušenj v športni industriji in se ponaša z inovacijami ter uspehi na mednarodnem prizorišču, mi je ponujalo možnost, da združim svojo strast do športa s strokovnim znanjem, ki sem ga pridobila tako z izobraževanjem kot s svojo mednarodno kariero. Delati na področju, ki me zanima in izkoristiti svoje izkušnje in znanje je nenazadnje tisto, kar si verjetno želi vsak posameznik.
Danes si direktorica blagovne znamke zimske divizije Elana. Kakšne so tvoje delovne naloge? S kakšnimi izzivi se soočaš?
Delovno mesto direktorice blagovne znamke Elana prinese precej široko paleto delovnih nalog, ki se nenehno spreminjajo in prilagajajo potrebam podjetja.
Med glavne naloge prištevam strateško načrtovanje in razvoj blagovne znamke – to delamo na direktorskem nivoju in nam daje dolgoročno, strateško usmeritev. Na bolj kratkoročnem, operativnem nivoju pa skrbim za razvoj in implementacijo produktne strategije.
Pri delu je pomembno, da imamo vedno pred očmi ciljnega uporabnika, torej, da vemo, kdo je naša ciljna stranka in tudi s kakšnim namenom delamo, kar delamo.
Nenehne spremembe na trgu, hitro spreminjajoče se potrebe in želje strank, konkurenca ter zahteve po inovativnosti in hitrosti pri razvoju izdelkov zagotovo predstavljajo svojevrsten izziv. Pri tem pa je ključno, da imamo jasno strategijo blagovne znamke, saj nam pomaga ostati v okvirjih in nas usmerja.
Kateri je najboljši in najslabši nasvet, ki si ga kdaj prejela?
To je pa težko vprašanje. Eden boljših nasvetov, ki sem ga kdaj prejela, je bil: “Sledi svoji strasti.« To me vsakodnevno spodbuja, da združujem poslovne cilje in lastno zanimanje, kar me znova in znova vodi k raziskovanju in izkoriščanju mojih znanj ter strasti.
Kot ženski pa mi je še dodatno pomembno, da slišim spodbude k samospoštovanju, samozavesti in enakopravnosti. Tega je še vedno premalo in morda ni to tisti slabi nasvet, ampak je predvsem slabo, da čutim(o) pomanjkanje vzpodbude, pomanjkanje podpore pri razvoju kariere, samostojnosti, osebne rasti. Predvsem se mi zdi pomembno, da kot ženske gradimo močne medosebne odnose, ki nam lahko pomagajo tako na poslovni kot na osebni poti.