»Kaj imajo skupnega podjetja kot so Ikea, Bosch, BMW, Benetton, Samsung in Mercedes-Benz?«
Alumni klub Poslovodenje in organizacija je v torek, 18. junija na Terasi Grada Tivoli organiziralo srečanje na temo “vloge družinskih in ne-družinskih članov pri managementu družinskih podjetij”.
Z vprašanjem »Kaj imajo skupnega podjetja kot so Ikea, Bosch, BMW, Benetton, Samsung in Mercedes-Benz?« je uvodoma udeležence izzval Bogdan Dular, predsednik in ustanovitelj Alumni kluba Poslovodenje in organizacija, tokrat v vlogi moderatorja. Vsa omenjena podjetja so mednarodno prepoznavna družinska podjetja.
»Pravo družinsko podjetje ima lahko zelo veliko prednosti za zaposlene – žal pa takih v Sloveniji ni veliko.«
Pogovor se je začel s prednostmi in slabostmi družinskih podjetij v primerjavi z nedružinskimi. Zlatko Paska, izkušen nedružinski manager v družinskih podjetjih meni: »Pravo družinsko podjetje ima lahko zelo veliko prednosti za zaposlene – žal pa takih v Sloveniji ni veliko.«
V zvezi z družinskim podjetništvom velja omeniti tudi nekaj pomembnejših izzivov, s katerimi se podjetja soočajo pri svojem delovanju. Prvi med njimi je gotovo generacijski prehod oz. problem nasledstva, o katerem Jakob Žigante, soustanovitelj in predsednik mednarodne mreže družinskih podjetij Adria pravi: »Vsaki dve generaciji mora v podjetje priti zunanji manager, ki ga vodi vsaj nekaj let, da vanj vnese novo dinamiko!« Kot drugi izziv se pojavlja ločitev upravljalske in lastniške funkcije, o čemer Žigante: »Ločitev kapitala od upravljanja je trenutno za Slovenijo ključna!«
»Izogibanje tveganjem, ki ne vodi v rast za podjetje gotovo ni dobro!«
V nadalejvanju so se udeleženci dotaknili pomena rasti. Paška meni, da si družinska podjetja ne želijo velike rasti in dodaja: »Bolj podjetje raste, bolj rabi strokovno znanje in izkušnje!« Robert Kuzman iz podjetja CVP d.o.o. se z izjavo strinja, hkrati pa pripomni: »Družinski manager je gotovo bolj konzervativen, po drugi strani pa je vsak posel riziko. Izogibanje tveganjem, ki ne vodi v rast za podjetje gotovo ni dobro!«
Vodenje družinskega podjetja ima poseben čar, vendar v sebi skriva tudi mnoge preizkušnje in tveganja, s katerimi se morajo managerji soočati. Paška iz prve roke potrjuje: »Manager lahko izgubi službo, podjetje pa celo svoj obstoj!« Žigante pa še kritično dodaja: Tudi nedružinski managerji ne bodo sprejeli velikega tveganja, ker ne bodo sprejeli odgovornosti, ki lahko sledi!
Ob koncu so udeleženci okrogle mize odgovarjali na vprašanja iz publike: »Kje najti primernega managerja, ki bo lahko učinkovito in uspešno vodil družinsko podjetje?« Bili so enotni, da je iskanje takega managerja vsekakor težka naloga, najpomembnejše pa je, da ga lastniki že na začetku seznanijo s tem kaj od njega pričakujejo!
Odzivi udeležencev na dogodek so bili spodbudni – Matej Marčeta iz NLB d.d. pravi: »V času krize so taka druženja velika priložnost – da spoznaš ljudi, vidiš kakšne izkušnje imajo in se z njimi lahko povežeš!«
Piškotek | Tip | Trajanje | Opis |
---|---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-non-necessary | persistent | 1 leto | Ta piškotek je obvezen in se uporablja za shranjevanje uporabnikove izbire o piškotkih. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | persistent | 1 leto | Ta piškotek je obvezen in se uporablja za shranjevanje uporabnikove izbire o piškotkih. |
viewed_cookie_policy | persistent | 1 uro | Za shranjevanje izbire o piškotkih. |
Piškotek | Tip | Trajanje | Opis |
---|---|---|---|
_gid | third party | 1 dan | Registrira edinstven ID, ki se uporablja za ustvarjanje statističnih podatkov o tem, kako obiskovalec uporablja spletno mesto. |
_gat_gtag_UA_XXXXXXXX_X | third party | 1 minuta | Uporablja se za spletno analizo. |
_ga | third party | 2 leti | Ustvari unikatni ID, ki se ga uporablja za beleženje statističnih podatkov o tem, kdo so obiskovalci na tem spletnem mestu. |