Prispevek podjetij k trajnostnemu razvoju Zemlje

13 junija, 2013
Loading dogodki
  • Ta dogodek je minil.

V okviru dogodkov Alumni kluba Ekonomske Fakultete, se je 13.junija 2013 odvijalo nadvse zanimivo predavanje o trajnostnem poslovanju podjetij. Oziroma »prispevek k okoljskem, družbenem in ekonomskem razvoju držav« kot je dr. Buhovčeva predstavila slovensko verzijo definicije.

Profesorica ekonomske fakultete, dr. Adriana Rejc Buhovac, kot soavtorica z uglednim ameriškim profesorjem, dr. Marcom J. Epsteinom prihodnje leto pričakuje drugo izdajo knjige ‘Making Sustainability Work – Revised Second Edition’. Prva knjiga, ki je izšla leta 2008, je bila velika uspešnica in nepogrešljiv priročnik vsakega managerja, predvsem zaradi modela implementacije trajnostne strategije.

»Model implementacije trajnostne strategije je iz teorije v prakso aplicirala svetovno znana ameriška veriga kavarn – Starbucks« je poudarila dr. Buhovčeva. V tokratni izdaji avtorja pripravljata rezultate svojih empiričnih raziskav in obsežno študijo najboljših praks, ki bo za razliko od prve, ki je bila močno orientirana na ameriške študije, vsebovala prakse tako iz Severne kot Južne Amerike, Evrope, Azije in Avstralije. Poudarek je tudi na vključitvi rizikov v kalkulacije. »K trajnostnemu poslovanju podjetij sodijo med drugim vprašanja varnosti« je s primerom, ki se je nedavno zgodil v Bangladešu, ko se je podrla stavba, v kateri je ugasnilo tisoč življenj, ponazorila dr. Buhovac.

V nadaljevanju je profesorica predstavila nekaj pomembnejših utrinkov iz knjige. »Prispevek podjetij k trajnostnemu razvoju Zemlje«, kot se pravilno definira »making sustainability work« je danes vse bolj pomemben izziv za menedžerje, vendar ga je po navadi še težje vpeljati v podjetje. Zato je potrebno poznavanje postopkov, merjenje učinkovitosti in ob tem imeti tudi sistem nagrajevanja. Brez »vodstva, ki mora biti« kot pravi Buhovčeva »za vzgled na vseh področjih«,  kulture in zaposlenih, ki verjamejo v trajnost, ne gre.

»Eden največjih izzivov pri uresničitvi trajnostne strategije je ravno sprememba vedenja zaposlenih« je dejala dr. Buhovec in ob tem navedla primer Nike, ki proizvaja športno obutev, oblačila in opremo. »Nike sodi med najbolj prepoznavna podjetja na svetu tudi po čutu za družbeno odgovornost, saj je njegova dolgoročna vizija razvijati izdelke, ki bodo popolnoma razgradljivi.«

»Za tradicionalni pogled na trajnostni razvoj je veljalo, da se je bilo v podjetju potrebno odločati med finančno ter družbeno in okoljsko uspešnostjo. Temu danes ni več tako.« Čedalje več podjetij namreč ugotavlja, da so lahko finančno uspešna le, če zgledno poskrbijo tudi za svoje zaposlene ter kupce in stranke, po drugi strani pa ne škodujejo okolju. Trajnostna strategija in delovanje sta torej konkurenčni prednosti za podjetje.

»Danes ni več dovolj, da manager ustvarja dobiček, pomembno je, kako ga ustvarja! V to, da so podjetja bolj trajnostno naravnana, jih sili družba. In pritiski ljudi že sprožajo spremembo zakonodaje,« je  ob koncu dodala dr. Buhovac in ob tem še povedala, da so izšle nove smernice o standardiziranem poročanju o korporativni odgovornosti in trajnostnem poslovanju GRI 4 (Global Reporting Initiative). Te smernice zagotavljajo celovito trajnostno poročanje, s katerim zagotavljamo ekonomsko, okoljsko in družbeno delovanje. Kazalniki pa omogočajo primerljivost med leti in sorodnimi organizacijami.

V začetku oktobra 2013 bo na Ekonomski Fakulteti potekala Akademija trajnostnega razvoja.

Vtisi udeležencev:
Maja Kožuh, zaposlena na EF: »Zelo zanimivo predavanje. Zelo so bile poudarjene prakse, to kar je pri takšni publiki kot so diplomanti zelo pomembno, saj jim da možnost za razmišljanje o določenih stvareh na drugačen način
Polona Škrbec, Zavarovalnica Triglav: »Odlična predstavitev, ker sem z Adriano delala že na sami akademiji. Z njo delati in srkati njeno znanje je vedno čudovita izkušnja. Predvsem praktični primeri, če iz njih lahko potegneš aktivnosti, ki jih lahko implementiraš v svoje podjetje, so tista dodana vrednost.  V Sloveniji na tem področju še ni narejeno toliko kot npr. v ZDA ali Angliji.«

Sabina Alijeski, EFnews

Galerija

Podrobnosti

Datum:
13 junija, 2013

Prizorišče

Ekonomska Fakulteta
Kardeljeva ploščad 17
Ljubljana, 1000 Slovenija
+ Google Map

Organizator

Alumni EF
E-naslov:
alumni@ef.uni-lj.si

Dogodki

16Nov

Hekanje časa

3:00 pop - 6:00 pop
20Okt

Alumni UP: Več kot le karierni sejem

12:00 pop - 7:00 popStožice, Ljubljana
12Okt

TIKTALK – EPIZODA #5

4:00 pop - 6:00 poponline