V četrtek, 19. marca 2015, je Alumni MANAGERS’ LOUNGE na EF organiziral dogodek z naslovom Kako spodbujati in podpirati razvoj sodelavcev. Sašo Kronegger, socialni pedagog in transakcijski analitik, je predstavil komunikacijske veščine in tehnike, ki lahko na delovnem mestu in pri delu v timih prispevajo k okolju, ki podpira razvoj sodelavcev, spodbuja boljše odnose in ustvarja višjo dodano vrednost ter razvoj potenciala podjetja.
Sašo Kronegger je na začetku interaktivnega dogodka udeležence povabil k žongliranju teniških žogic. S tem naj bi se ljudje v delovnem okolju sprostili in si pridobili novih moči. Ljudje naj bi pri vsakodnevnih opravilih vedno stremeli k dvema nasprotnima poloma: k redu in h kaosu. Najboljša praksa na delovnem mestu je ravnovesje med obema poloma. Veliko ljudi se boji tega ravnovesja, saj bi lahko po eni strani izgubili vso kreativnost, po drugi strani pa povzročali škodo v delovnem procesu.
Kadrovska služba se pri iskanju zaposlenih velikokrat vpraša po njihovih osebnostnih lastnostih, kot so. npr. lojalnost, samostojnost, inovativnost in redoljubnost. Predvsem se zastavlja vprašanje, kako priti do posameznikov, ki bi poosebljali zgoraj omenjene lastnosti. Po mnenju Kroneggerja naj bi imela podjetja velik vpliv na razvoj osebnostnih lastnosti zaposlenih. Pomembno je tudi, da podjetja pri svojih zaposlenih že pri razgovorih, in sicer preko neverbalne komunikacije, in v času poskusne dobe prepoznajo njihov potencial. Podjetja bi lahko zaposlene bolje spoznala tudi na letnih razgovorih. Delodajalci lahko usmerjajo zaposlene z zahtevami, s pohvalami in s kritikami. Kronegger opaža, da v Sloveniji prepogosto zamenjujemo prošnje in zahteve. »Pomembno je,da so zahteve jasno opredeljene, sicer lahko prihaja do sivih con v komunikaciji. V naši kulturi ne znamo odkrito pohvaliti sodelavcev.«
Kronegger je v dolgoletnem sodelovanju s tujci strnil njihova opažanja o Slovencih: bili naj bi zelo kritični do samih sebe in do drugih, čakamo na navodila in nismo pripravljeni prevzeti odgovornosti. V delovnem okolju obstajajo skupine ljudi, ki v situaciji med kaosom in kontrolo izberejo kontrolo, spet drugi slabše razumejo zahteve in slabše prenesejo kritike, nekaterim se ne ponudi izziva, drugi so žrtve mobinga, obstajajo pa tudi ljudje brez vodje. »S skupinskimi nalogami na delovnem mestu se razvijajo posamezniki in celotna ekipa. Timi gredo pri svojem procesu skozi stopnjo raziskovanja, jamranja in rasti.« Za ekipo je najbolje, če ima člane, ki imajo uravnoteženo porazdeljene lastnosti med prej omenjenimi stopnjami. »S svojim delom in zgledom vplivamo na delovno okolje in vrednote zaposlenih, ki nas bodo nasledili.« Kronegger je v zaključku predavanja izpostavil, da so bistveni vedenjski vzorci, ki krepijo pripadnost in izboljšujejo delovno klimo.
Gregor Umek, EFnews
Piškotek | Tip | Trajanje | Opis |
---|---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-non-necessary | persistent | 1 leto | Ta piškotek je obvezen in se uporablja za shranjevanje uporabnikove izbire o piškotkih. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | persistent | 1 leto | Ta piškotek je obvezen in se uporablja za shranjevanje uporabnikove izbire o piškotkih. |
viewed_cookie_policy | persistent | 1 uro | Za shranjevanje izbire o piškotkih. |
Piškotek | Tip | Trajanje | Opis |
---|---|---|---|
_gid | third party | 1 dan | Registrira edinstven ID, ki se uporablja za ustvarjanje statističnih podatkov o tem, kako obiskovalec uporablja spletno mesto. |
_gat_gtag_UA_XXXXXXXX_X | third party | 1 minuta | Uporablja se za spletno analizo. |
_ga | third party | 2 leti | Ustvari unikatni ID, ki se ga uporablja za beleženje statističnih podatkov o tem, kdo so obiskovalci na tem spletnem mestu. |