Alumni zgodba: Tjaša Bračko

NE VERJAMEM V USPEHE ČEZ NOČ

Tjaša Bračko je po končanem dodiplomskem in podiplomskem študiju na EF ugotovila, da jo veseli delo v marketingu in si našla prvo redno zaposlitev v digitalni agenciji. Med potovanjem čez Atlantski ocean pa je skupaj s partnerjem prišla do podjetniške ideje, ki jo je kmalu privedla do tega, da je dala odpoved in se odpravila na samostojno pot. Tako je danes soustanoviteljica in direktorica marketinga v podjetju eggoglow, z nami pa je delila, s katerimi izzivi in nasveti se je srečala na svoji poti.

Dodiplomski in podiplomski študij si opravljala na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Kateri je tvoj najlepši spomin na študij? 

Najbolj mi je ostalo v spominu skupinsko delo na konkretnih primerih, ki smo jih preučevali. To me je spodbudilo k razmišljanju o poslovnih problemih, zmanjšalo nivo abstrakcije in postavilo ekonomijo v realnost. 

Zagotovo pa so mi študijske izmenjave v tujini odprle nov način razmišljanja in dojemanja, kaj vse je možno, kot tudi ponudile vpogled v nove pristope in področja. Vesela sem, da ima EF dobre povezave s tujimi fakultetami in so možnosti za študij v tujini zelo lahko dostopne.

Predstavi nam svojo karierno pot od zaključka študija do danes.

Po drugi izmenjavi v tujini mi je postalo jasno, da si želim poklica v marketingu, zato sem si po študentskih delih v prodaji in marketingu poiskala delo v digitalni agenciji in tam začela s prvo redno zaposlitvijo. Dinamično okolje, ki spodbuja k učenju, mi je dalo podlago za pridobivanje praktičnih izkušenj, ki so bile prva odskočna deska za razmišljanje o projektu eggo. Ob rednem delu sva s fantom zasnovala in postavila znamko ter začela s prvimi marketinškimi aktivnostmi, ki so kasneje prerasle v večjo zgodbo. Ko sem začutila, da je pravi trenutek, sem v agenciji dala odpoved in se popolnoma posvetila lastnemu projektu – eggo, ki je kmalu zrasel v prepoznavno blagovno znamko doma in v tujini.

Si soustanoviteljica podjetja eggoglow. Kako sta s partnerjem dobila idejo za Eggo izdelke? Nam poveš malo več o eggoglow? Kakšna je vaša vizija podjetja?

Idejo sva s fantom dobila na potovanju v Ameriki – v bistvu je bil na začetku on večji pobudnik, da ustvariva eggo, kot jaz. Eggo je nastal kot ugodnejša, bolj zabavna alternativa nege obraza. Zagovarjamo, da je možno z manj in cenovno dostopnimi izdelki doseči zdrav in sijoč videz kože, poleg tega pa se osredotočamo na holistični pristop do nege in t.i. “self-care”. Želimo, da naš nabor izdelkov predstavlja pristop nege od znotraj navzven ter je v skladu s harmonijo telesa. Če naša publika najde v negi tudi odmik od hektičnega vsakdana, je moja želja izpolnjena, saj sem temu morala ubežati tudi sama. Zato, eggo.

Kaj ti je na poti samostojne podjetnice predstavljalo največji izziv? 

Na začetku zagotovo negotovost, podjetje je mlado, odvisen si od prodaje, spremljati moraš ogromno aktivnosti v podjetju in usklajevati resurse na dnevni ravni, pa vendar se ukvarjaš še z vsako malenkostjo. Moraš biti generalist in specialist v enem, kar je lahko zelo naporno, dokler ne sprejmeš tega in se dejansko zaveš, da imaš lastno podjetje, ki raste iz dneva v dan. Biti podjetnik je izziv, ki vsak dan prinaša nekaj novega, nepredvidljivega in zahteva veliko mero agilnosti ter sposobnosti kriznega managementa. Vsak dan se učiš, rešuješ nove izzive, optimiziraš, razvijaš. 

Kako uspeš usklajevati kariero s časom zase? Misliš, da si dandanes vzamemo premalo časa zase, ko se ženemo za kariernimi cilji?

Menim, da je to stvar prioritet vsakega posameznika. V kolikor želiš doseči nekaj več, moraš žrtvovati določene aktivnosti ali sprejeti druge kompromise. Če je tvoja želja imeti več časa zase, potem pač žrtvuješ kakšno karierno ali poslovno priložnost. Dobre stvari in uspešni projekti zahtevajo delo in vztrajnost, ne verjamem v uspehe čez noč – tudi, če se ti to slučajno zgodi, je za tem še vedno ogromno dela ali pridobljenega znanja od prej, ki se je na koncu le poklopilo z nekim srečnim spletom okoliščin.

Z jasno vizijo si je precej lahko postaviti svoje prioritete – zagotovo pa morajo biti to tvoje prioritete, ne pričakovanja družbe ali koga drugega. Zmožnosti se razlikujejo glede na posameznika, kot tudi nivo stresa, ki si ga zmožen prenesti. Moja osebna izkušnja me je privedla do tega, da sem morala svoje prioritete zastaviti na novo in še sedaj me telo opomni, ko na to pozabim. Treniram odpornost in kako se odzovem na stresne situacije, zagotovo pa je to tek na dolge proge, ki zahteva veliko introspekcije in obvladovanja tehnik sproščanja. Dihalne vaje in sproščanje so se mi prej zdele smešne, sedaj so postale moja stalnica. Včasih potrebujem več, včasih manj, pomaga mi, da sem se naučila poslušati sama sebe in bolje oceniti svoje trenutne potrebe, kot tudi dnevna rutina, ki me prizemlji v sedanjost.

Kaj bi si želela vedeti na začetku podjetniške poti in katera sta najboljši in najslabši nasvet, ki si ju prejela?

Na začetku svoje podjetniške poti bi si želela vedeti, da bo to večji psihološki test kot pa test znanja in sposobnosti. Najboljši nasvet, ki sem ga prejela na svoji poti, je bil “Poznaj svoje številke.”, najslabši pa “V krizi nič ne deluje.”